In het kort

Klanttevredenheid

Klanttevredenheid

Meer tevreden reizigers 77% geeft reizen
per trein >7 (2015: 74%)

Op tijd rijden

Op tijd rijden

Reizigerspunctualiteit: 91,3% Reizigers op het
hoofdrailnet kwamen vaker op tijd aan en
haalden vaker een aansluiting dan in 2015

Reisplanner verbeterd

Reisplanner verbeterd

Reizigers zien treinlengte, drukte en uitstapzijde

Nieuwe treinen

Nieuwe treinen

Gefaseerde introductie van 58 Sprinters
van het type Flirt vanaf december 2016

Schone treinen

Schone treinen

58% van de reizigers gaf een >7 (2015: 51%) Nieuwe treinwasinstallaties in Leidschendam & Den Haag

Treinonderhoud pitstop

Treinonderhoud pitstop

Nieuwe werkwijze geinspireerd op Formule 1
maakt treinen sneller inzetbaar

Groene treinen

Groene treinen

Windmolenpark sneller opgeleverd: 73% van
de treinen in NL rijdt op duurzame energie
100% in 2017

Minder CO2-uitstoot

Minder CO2-uitstoot

9,5 gr/rkm (2015: 16)

Drukte

Drukte

Kans op een zit- of staplaats
in de spits 98,7% (2015: 98,7)

Opening Utrecht Centraal

Opening Utrecht Centraal

Ook nieuwe stations Den Haag Centraal en Breda

OV-fiets

OV-fiets

1.000 nieuwe OV-fietsen erbij
Ruim 2,4 miljoen ritten (+27%)

Nieuwe Strategie

Nieuwe Strategie

Focus op verbeterde prestaties op HRN, stations van wereldklasse en bijdrage aan soepele deur-tot-deurreis

Treinreizen

Treinreizen

Ruim 1,2 miljoen per werkdag
in Nederland

Internationale verbindingen

Internationale verbindingen

Thalys: extra treinen in ochtend en avond
Intercity direct: elk kwartier tussen Rotterdam en Amsterdam

Abellio

Abellio

€2.100 miljoen opbrengst
(2015: €2.100 miljoen)

Winst

Winst

€212 miljoen
(2015: €118 miljoen)

Investeringen

Investeringen

€791 miljoen
(2015: €536 miljoen)

Opbrengsten

Opbrengsten

€5.093 miljoen
(2015: €4.973 miljoen)

Medewerkers

Medewerkers

34.378 medewerkers
(2015: 33.895)

Agressie

Agressie

Medewerkers melden vaker fysieke agressie.
690 keer in 2016 (2015: 642)

Spoorwegveiligheid

Spoorweg-veiligheid

Aantal passages rood sein (STS) 46
(2015: 45)