Missie, visie en ambitie Onze missie is ervoor te zorgen dat reizigers zich verbonden voelen door NS. Het is onze ambitie om samen met partners de reiziger regie te geven over zijn...
Keuzes voor het NS-portfolio Met de keuze voor de drie kernactiviteiten heeft NS haar complete aanbod van diensten en producten beoordeeld en hierin heldere keuzes gemaakt: NS doet tot...
Strategische thema’s NS gaat bovenstaande hoofddoelstellingen voor 2019 halen door zich te richten op 8 strategische thema’s. Binnen deze thema’s zijn activiteiten, projecten en...
Activiteiten en prestaties in 2016 De eerste merkbare resultaten van de nieuwe strategie voor de reiziger verwachten we in de loop van 2017.
Ontwikkelingen op lange termijn Drie ontwikkelingen zullen de komende jaren van invloed zijn op de inrichting van de Nederlandse spoormarkt en daarmee op de positie en de rol van NS: het...
Strategie en materiële thema’s Onderstaand schema verbindt onze strategie met de materiële thema’s en de kpi’s die daar onder hangen. Ook verbinden we die met onze risico’s. Voor het...
Managen van risico's Om de risico’s integraal te managen heeft NS een three-lines-of-defence model ingericht. Uitgangspunt van het model is dat de eerste lijn (de business)...
Concernrisico's Als onderdeel van het businessplanproces heeft de raad van bestuur de belangrijkste concernrisico’s vastgesteld op basis van onder andere de...
Marktordening Het risico dat de politiek kiest voor opsplitsing van de HRN-concessie, openbare aanbesteding van (delen van) de HRN-concessie of afsplitsing van NS...