Verbeterde reisinformatie Jaarlijks geeft de NS meer dan 500 miljoen reisadviezen over de dienstregeling, werkzaamheden en verstoringen. In 2016 verschaften wij in ruim 82,0% van de ontregelingen tijdig informatie, (2015: 79,4%). De waardering van onze reisinformatie van deur tot deur steeg dit jaar en kwam uit op 83,2% (2015: 78,5). Met correct en tijdig reisadvies krijgen reizigers meer controle en kunnen ze betere keuzes maken.Online Reisplanner verbeterdGemiddeld vragen reizigers 137.000 keer per dag een reisadviezen op via de reisplanner op internet. In 2016 zijn nieuwe functies toegevoegd:Plannen van deur tot deur met alle vormen van openbaar vervoer, inclusief routekaartTreinsamenstellingen, zodat reizigers rekening kunnen houden met eventuele druktePrijzen van internationale reizenGemakkelijk bestellen van binnenlandse en internationale tickets Verbeteringen Reisplanner XtraVia de app Reisplanner Xtra geeft NS dagelijks 800.000 reisadviezen. De app is inmiddels 5,6 miljoen keer gedownload. Enkele verbeteringen in de Reisplanner app: Direct vanuit de app een kaartje kopenTreinradar: bekijk waar een trein zich nu bevindtPlannen van deur tot deur met alle vormen van openbaar vervoerPrestatie-indicatoren van de vervoersconcessiePrestatie-indicatorRealisatie 2016*Realisatie 2015Streefwaarde 2019 Bodemwaarde 2016Reisinformatie in de treinketen85,8%81,8%82%78%*De stijging ten opzichte van 2015 is mede het gevolg van een correctie in 2016 als gevolg van een onjuiste systeeminstelling. Dit is hersteld waardoor de scores rond de 3,5 procentpunt hoger zijn dan 2015.