Beleving van stations We bieden reizigers op de stations diverse voorzieningen, zodat ze er prettig kunnen verblijven en hun tijd optimaal kunnen benutten. De stationsbeleving...
Toegankelijkheid voor mensen met een beperking Onbelemmerd reizen is een groot goed voor iedereen in Nederland, dus ook voor mensen met een beperking.
Duurzame mobiliteit In 2016 reed 73% van onze treinen op groene stroom. Doordat de oplevering van windparken sneller gaat dan voorzien, rijden al vanaf 2017 al onze elektrische...
Operationele prestaties Gemiddeld genomen is NS in de afgelopen jaren beter gaan presteren. We rijden vaker op tijd, nemen maatregelen tegen drukte in de trein en werken aan betere...
Punctualiteit NS wil dat reizigers erop kunnen vertrouwen dat zij op de geplande tijd op hun bestemming aankomen.
Drukte in de trein Het aantal reizigers groeit, onder meer door de aantrekkende economie. Daardoor wordt het steeds drukker in de trein. Reizigers zijn niet tevreden over de...
Beschikbaarheid van treinen In totaal onttrok NS in 2016 dagelijks gemiddeld 10% van de treinen voor onderhoud, reparatie en revisie (2015: 13%). Daarmee presteerden we beter dan de...
Aanschaf, revisie en modernisering van treinen NS vervoert dagelijks 1,2 miljoen reizigers met 5.200 Sprinters en Intercity’s. Omdat er steeds meer reizigers bij komen en een deel van onze treinen aan...
Invloed van het weer op de dienstregeling NS en ProRail werken nauw samen om ook bij extreem weer reizigers betrouwbaar vervoer en goede reisinformatie te kunnen bieden. De winter van 2015-2016 was...