Hinder door werkzaamheden Samen met het Locov en ProRail verzamelt NS gegevens over hinder bij buitendienststellingen vanwege werkzaamheden. Het gaat onder meer om het aantal...
Beter en Meer: verbeteringen op en rond het spoor Onder de noemer Beter en Meer werken NS en ProRail samen aan betere prestaties op het spoor. Het doel is om het spoor als vervoerproduct aantrekkelijker te...
Reizen van deur tot deur Reizigers reizen van deur tot deur. En NS is in die reis een schakel. Daarom willen we ook een bijdrage leveren aan het eerste en laatste deel van de reis.
Gebruik van de OV-chipkaart Dagelijks checken zo’n 600.000 reizigers met hun OV-chipkaart in en uit. De tevredenheid over het reizen met de chipkaart groeide: 86% van de reizigers gaf...
OV-servicewinkels NS werkt met andere vervoerders samen in OV-servicewinkels op stations. Reizigers krijgen daar direct hulp bij hun vragen over het reizen met het openbaar vervoer.
Retail op het station NS is zelf retail gaan ontwikkelen om in te kunnen spelen op de wensen van de reiziger. Tien jaar geleden waren er geen marktpartijen die hieraan invulling...
Abellio Abellio is een volledige dochter van NS en opereert hoofdzakelijk op de markten voor reizigersvervoer in het Verenigd Koninkrijk en Duitsland. Iedere dag...
De strategie van Abellio De strategie van Abellio is erop gericht NS te helpen haar doelstellingen te halen, en berust op drie pijlers: prepare/voorbereiden, earn/verdienen en...
Abellio UK Abellio UK is op dit moment de vierde grootste treinexploitant in het Verenigd Koninkrijk met een jaaromzet in 2016 van € 1,9 miljard (inclusief joint venture).