2016 in een notendop 2016 was het jaar waarin NS een moeilijke periode achter zich liet en de blik weer vooruit kon richten. We werken toe naar de midterm review in 2019, waarin...
Onze prestaties in brede context Uit een vergelijking tussen punctualiteit versus drukte op het spoor in 18 landen blijkt dat NS in de top drie staat. Al jarenlang deelt Nederland een...
Onze strategie NS presenteerde op 1 maart haar nieuwe strategie Spoorslags Beter. Hiermee richten we ons op onze kernactiviteiten met als doel de prestaties voor de...
Corporate governance NV Nederlandse Spoorwegen is een naamloze vennootschap naar Nederlands recht, gevestigd in Utrecht. De governance van NS, een staatsdeelneming, is gebaseerd...
NS Beloningsbeleid De kerndoelstelling van het NS beloningsbeleid is dat dit beleid de raad van commissarissen in staat stelt om goed gekwalificeerde leden van de raad van...
Integriteit & compliance Naar aanleiding van de onregelmatigheden bij de bieding op het openbaar vervoer in Limburg is in opdracht van de aandeelhouder en de raad van commissarissen...
Reikwijdte en verslaggevingscriteria NS rapporteert op basis van de richtlijnen van het Global Reporting Initiative (GRI) versie 4. De GRI-richtlijnen zijn wereldwijd de meest geaccepteerde...
Klanttevredenheid Vanaf 1 januari 2016 stuurt NS op het geïntegreerde klantoordeel van binnenlandse en internationale reizigers. In 2016 gaf 77% van de reizigers op het...
Sociale veiligheid Er is in 2016 veel gebeurd om de veiligheid van reizigers en personeel te vergroten. Helaas vinden er incidenten plaats, maar elk incident is er een te veel.