Klanttevredenheid Vanaf 1 januari 2016 stuurt NS op het geïntegreerde klantoordeel van binnenlandse en internationale reizigers. In 2016 gaf 77% van de reizigers op het...
Sociale veiligheid Er is in 2016 veel gebeurd om de veiligheid van reizigers en personeel te vergroten. Helaas vinden er incidenten plaats, maar elk incident is er een te veel.
Beleving van treinen De Treinbelevingsmonitor (TBM) monitort jaarlijks onder 24.000 reizigers de waardering over de kwaliteit van de trein en de treinreis. Dit meet- en...
Beleving van stations We bieden reizigers op de stations diverse voorzieningen, zodat ze er prettig kunnen verblijven en hun tijd optimaal kunnen benutten. De stationsbeleving...
Toegankelijkheid voor mensen met een beperking Onbelemmerd reizen is een groot goed voor iedereen in Nederland, dus ook voor mensen met een beperking.
Punctualiteit NS wil dat reizigers erop kunnen vertrouwen dat zij op de geplande tijd op hun bestemming aankomen.
Beter en Meer: verbeteringen op en rond het spoor Onder de noemer Beter en Meer werken NS en ProRail samen aan betere prestaties op het spoor. Het doel is om het spoor als vervoerproduct aantrekkelijker te...
Gebruik van de OV-chipkaart Dagelijks checken zo’n 600.000 reizigers met hun OV-chipkaart in en uit. De tevredenheid over het reizen met de chipkaart groeide: 86% van de reizigers gaf...