2016 in een notendop 2016 was het jaar waarin NS een moeilijke periode achter zich liet en de blik weer vooruit kon richten. We werken toe naar de midterm review in 2019, waarin...
Onze prestaties in brede context Uit een vergelijking tussen punctualiteit versus drukte op het spoor in 18 landen blijkt dat NS in de top drie staat. Al jarenlang deelt Nederland een...
Reikwijdte en verslaggevingscriteria NS rapporteert op basis van de richtlijnen van het Global Reporting Initiative (GRI) versie 4. De GRI-richtlijnen zijn wereldwijd de meest geaccepteerde...
Klanttevredenheid Vanaf 1 januari 2016 stuurt NS op het geïntegreerde klantoordeel van binnenlandse en internationale reizigers. In 2016 gaf 77% van de reizigers op het...
Sociale veiligheid Er is in 2016 veel gebeurd om de veiligheid van reizigers en personeel te vergroten. Helaas vinden er incidenten plaats, maar elk incident is er een te veel.
Beleving van stations We bieden reizigers op de stations diverse voorzieningen, zodat ze er prettig kunnen verblijven en hun tijd optimaal kunnen benutten. De stationsbeleving...
Toegankelijkheid voor mensen met een beperking Onbelemmerd reizen is een groot goed voor iedereen in Nederland, dus ook voor mensen met een beperking.
Punctualiteit NS wil dat reizigers erop kunnen vertrouwen dat zij op de geplande tijd op hun bestemming aankomen.
Hinder door werkzaamheden Samen met het Locov en ProRail verzamelt NS gegevens over hinder bij buitendienststellingen vanwege werkzaamheden. Het gaat onder meer om het aantal...