Energie NS is een van de grootste energieverbruikers in Nederland. 90% wordt gebruikt voor het laten rijden van treinen en 10% voor gebouwen. Onze ambitie is om in...
Afval verminderen NS had in 2016 circa 18,5 miljoen kilogram afval uit werkplaatsen, stations, treinen en kantoren. Ons streven is om zuiniger te worden met materialen en dat...
Beter en Meer: verbeteringen op en rond het spoor Onder de noemer Beter en Meer werken NS en ProRail samen aan betere prestaties op het spoor. Het doel is om het spoor als vervoerproduct aantrekkelijker te...
Reizen van deur tot deur Reizigers reizen van deur tot deur. En NS is in die reis een schakel. Daarom willen we ook een bijdrage leveren aan het eerste en laatste deel van de reis.
Gebruik van de OV-chipkaart Dagelijks checken zo’n 600.000 reizigers met hun OV-chipkaart in en uit. De tevredenheid over het reizen met de chipkaart groeide: 86% van de reizigers gaf...
Verbeterde reisinformatie Jaarlijks geeft de NS meer dan 500 miljoen reisadviezen over de dienstregeling, werkzaamheden en verstoringen. In 2016 verschaften wij in ruim 82,0% van de...
Informatie bij verstoringen Met correct en tijdig reisadvies krijgen reizigers meer controle en kunnen ze betere keuzes maken. Jaarlijks geeft NS meer dan 500 miljoen reisadviezen over...
Fietsparkeren Meer dan 40% van de reizigers komt met de fiets naar het station. Zij kunnen gebruikmaken van zo’n 120.000 bewaakte stallingsplaatsen, ruim 310.000...
Fiets & Service In 2016 openden we een Fiets & Service op station Deventer, Amsterdam Centraal (IJ-zijde), Amsterdam Amstel, Rotterdam Centraal, Utrecht Centraal...