Activiteiten en prestaties in 2016 De eerste merkbare resultaten van de nieuwe strategie voor de reiziger verwachten we in de loop van 2017.
Ontwikkelingen op lange termijn Drie ontwikkelingen zullen de komende jaren van invloed zijn op de inrichting van de Nederlandse spoormarkt en daarmee op de positie en de rol van NS: het...
Strategie en materiële thema’s Onderstaand schema verbindt onze strategie met de materiële thema’s en de kpi’s die daar onder hangen. Ook verbinden we die met onze risico’s. Voor het...
Managen van risico's Om de risico’s integraal te managen heeft NS een three-lines-of-defence model ingericht. Uitgangspunt van het model is dat de eerste lijn (de business)...
Concernrisico's Als onderdeel van het businessplanproces heeft de raad van bestuur de belangrijkste concernrisico’s vastgesteld op basis van onder andere de...
Marktordening Het risico dat de politiek kiest voor opsplitsing van de HRN-concessie, openbare aanbesteding van (delen van) de HRN-concessie of afsplitsing van NS...
Instroom nieuw materieel Het risico dat we door een tekort aan onderhouds-, opstel- en behandelcapaciteit en onvoldoende opgeleid personeel niet in staat zijn om piek aan instroom...
Verandertrajecten Het risico dat door het grote aantal projecten, de inhoudelijke complexiteit en de vele onderlinge afhankelijkheden de noodzakelijke veranderingen niet of...
HSL-aanbod Het risico dat we door ERTMS-softwareleveringsproblemen voor de locomotief, overbelasting van bedrijfskritische medewerkers in de organisatie en externe...