Verslag van de raad van bestuur 'Back on track'. Zo omschrijft president-directeur Roger van Boxtel het jaar 2016 voor NS. NS staat weer op de rails en de raad van bestuur blikt met...
Beleving van de treinreis Samen met onze partners in het OV werkt NS aan verbetering van alle onderdelen van de treinreis. Reizigers verwachten van ons een uitstekende dienstverlening.
Operationele prestaties Gemiddeld genomen is NS in de afgelopen jaren beter gaan presteren. We rijden vaker op tijd, nemen maatregelen tegen drukte in de trein en werken aan betere...
Punctualiteit NS wil dat reizigers erop kunnen vertrouwen dat zij op de geplande tijd op hun bestemming aankomen.
Drukte in de trein Het aantal reizigers groeit, onder meer door de aantrekkende economie. Daardoor wordt het steeds drukker in de trein. Reizigers zijn niet tevreden over de...
Beschikbaarheid van treinen In totaal onttrok NS in 2016 dagelijks gemiddeld 10% van de treinen voor onderhoud, reparatie en revisie (2015: 13%). Daarmee presteerden we beter dan de...
Aanschaf, revisie en modernisering van treinen NS vervoert dagelijks 1,2 miljoen reizigers met 5.200 Sprinters en Intercity’s. Omdat er steeds meer reizigers bij komen en een deel van onze treinen aan...
Invloed van het weer op de dienstregeling NS en ProRail werken nauw samen om ook bij extreem weer reizigers betrouwbaar vervoer en goede reisinformatie te kunnen bieden. De winter van 2015-2016 was...
Hinder door werkzaamheden Samen met het Locov en ProRail verzamelt NS gegevens over hinder bij buitendienststellingen vanwege werkzaamheden. Het gaat onder meer om het aantal...