NS als werkgever Een goede en betrouwbare dienstverlening aan reizigers is alleen mogelijk als we operationeel optimaal kunnen presteren met gezonde, betrokken en vakkundige...
Werving In 2016 hebben we 3.829 mbo-vacatures en 722 vacatures op hbo- en wo-niveau ingevuld (2015 respectievelijk 3.553 en 596). Er gingen 55 trainees en 29...
Diversiteit en inclusie NS wil een aantrekkelijke werkgever zijn waar iedereen zich thuis voelt. Dat kan door de werkvloer en het management een afspiegeling van de samenleving te...
Leren bij NS Om in de toekomst goede operationele en financiële prestaties te garanderen, is er voortdurend ander gedrag en nieuwe kennis noodzakelijk. Veranderenen...
CAO: onregelmatigheidstoeslag tijdens de vakantie Als aanvulling op de CAO 2015-2017 hebben NS en de vakbonden in 2016 een afspraak gemaakt over het betalen van onregelmatigheidstoeslag tijdens de vakantie....
Gedragscode In de NS Gedragscode hebben we vastgelegd wie we als NS willen zijn. In deze code staat wat gewenst gedrag binnen onze organisatie inhoudt. Deze regels...
Ziekteverzuim Het verzuimcijfer voor NS is in 2016 5,1% . Dit is hoger dan in 2015 (4,9%). Het ziekteverzuim bij de hoofdconducteurs is structureel hoog te noemen.
Mobiliteit Arbeidsmobiliteit heeft een duidelijke en belangrijke positie ingenomen voorafgaand aan, tijdens en na organisatieontwikkelingen, zoals onder meer bij...
Leiderschap bij NS Leidinggevenden op cruciale posities binnen NS moeten over executiekracht en verandervermogen beschikken om de operationele en financiële prestaties te verbeteren.