Managen van risico's Om de risico’s integraal te managen heeft NS een three-lines-of-defence model ingericht. Uitgangspunt van het model is dat de eerste lijn (de business)...
Concernrisico's Als onderdeel van het businessplanproces heeft de raad van bestuur de belangrijkste concernrisico’s vastgesteld op basis van onder andere de...
Marktordening Het risico dat de politiek kiest voor opsplitsing van de HRN-concessie, openbare aanbesteding van (delen van) de HRN-concessie of afsplitsing van NS...
Instroom nieuw materieel Het risico dat we door een tekort aan onderhouds-, opstel- en behandelcapaciteit en onvoldoende opgeleid personeel niet in staat zijn om piek aan instroom...
Verandertrajecten Het risico dat door het grote aantal projecten, de inhoudelijke complexiteit en de vele onderlinge afhankelijkheden de noodzakelijke veranderingen niet of...
HSL-aanbod Het risico dat we door ERTMS-softwareleveringsproblemen voor de locomotief, overbelasting van bedrijfskritische medewerkers in de organisatie en externe...
Infracapaciteit Het risico dat door veel grote buitendienststellingen, achterblijvende investeringen en politieke druk op ProRail een tekort ontstaat aan...
Betrouwbaarheid IT Het risico dat door vertraging in de uitvoering van de migratiestrategie, tekort aan kennis en tekort aan capaciteit onze IT-systemen niet aan de...
ScotRail Het risico dat tegenvallende operationele performance van ScotRail en de negatieve publiciteit daarover leidt tot verhoogde politieke druk op de organisatie...