Strategische thema’s

NS gaat bovenstaande hoofddoelstellingen voor 2019 halen door zich te richten op 8 strategische thema’s. Binnen deze thema’s zijn activiteiten, projecten en programma’s geclusterd en gekoppeld aan meetbare doelstellingen.

  1. Aantrekkelijk fysiek aanbod: onze reizigers krijgen een treindienstregeling die aansluit bij hun behoeften door een drempelloze en robuuste deur-tot-deurreis, samen met partners;

  2. Klantbeleving optimaliseren: de reisbeleving van elke reiziger wordt geoptimaliseerd op de kernbehoeften van de reiziger (controle, vrijheid, waardering) door waardevolle service en persoonlijke en intuïtieve dienstverlening;

  3. Prestaties HSL-Zuid: onze reizigers ervaren betrouwbare dienstverlening op de HSL door continu aandacht te geven aan alle stappen in de bestaande dienstverlening en nieuwe aantrekkelijke diensten robuust te introduceren;

  4. Perfecte uitvoering: onze basisprestatie voor reizigers verbetert continu door rolvaste uitvoering, conform plan, snelle besluitvorming en reisinformatie bij verstoringen, en continue verbetering van de uitvoering;

  5. Nieuw en gemoderniseerd materieel: onze reizigers ervaren meer zitplaatsen en meer comfort door geruisloze introductie en effectieve inzet van nieuw en gemoderniseerd materieel in de dienstverlening;

  6. Organisatieverbetering: NS ontwikkelt zich tot een slagvaardigere en resultaatgerichte organisatie met effectief leiderschap dat handelt binnen de afgesproken normen en waarden;

  7. Stations van wereldklasse: alle reizigers genieten van voorzieningen van topkwaliteit op onze stations, waardoor zij hier prettig verblijven en hun tijd optimaal benutten

  8. Abellio: Prepare, Learn & Earn: Nederlandse reizigers profiteren doordat NS leert van haar internationale activiteiten.